Koncepcja pracy
Założenia Koncepcji Pracy
Wszystkie działania Przedszkola nr 5 uwzględniają problem bezpieczeństwa i zdrowia. Systematyczne dążenie do zapewnienia jak najlepszych warunków bezpieczeństwa oraz warunków higienicznych, działania w zakresie promocji i zdrowia wśród dzieci, rodziców, nauczycieli i personelu obsługi to priorytety, którymi się kierujemy. Wiemy, że na rozwój dziecka i jego zdrowie ogromny wpływ mają takie czynniki jak: odżywianie, higieniczny tryb życia, przebywanie na świeżym powietrzu oraz wszechstronny ruch. Dlatego z całym personelem pod hasłem Nasze dzieci zdrowe i bezpieczne, promujemy zdrowy styl życia i realizujemy przedsięwzięcia pod hasłem "Wiem co jem", "Zdrowo jemy , zdrowo rośniemy", "W zdrowym ciele- zdrowy duch", "Dbam o swoje zęby".
Szczególną uwagę zwracamy na:
- Zapewnienie każdemu dziecku bezpieczeństwa i opieki oraz higienicznych warunków pobytu w przedszkolu
- Racjonalne odżywianie
- Kulturę spożywania posiłków (mycie rąk, korzystanie z serwetek, opanowanie techniki posługiwania się sztućcami, unikanie pośpiechu, zachowanie się dzieci przy stole)
- Urozmaicenie posiłków poprzez wzbogacenie jadłospisów
- Organizowanie pogadanek i prelekcji dotyczących zdrowego odżywiania
- Organizację pobytu dzieci na świeżym powietrzu, pełne wykorzystanie przyległego do budynku placu zabaw i tarasów
- Prowadzenie różnorodnych zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych sprzyjających kształtowaniu prawidłowej postawy ciała i rozwijaniu ogólnej sprawności
- Kształtowanie u dzieci umiejętności zachowania się w sytuacjach ewentualnego zagrożenia.
Nasze działania ukierunkowane są na to, aby placówka sprzyjała optymalnemu rozwojowi wszystkich dzieci, tak aby każde z nich mogło osiągnąć sukces poprzez indywidualizację działań i ścisłą współpracę z rodzicami.
Wspólnym celem personelu przedszkola jest wspieranie rozwoju dzieci, optymalna aktywizacja poprzez wykorzystanie ich własnej inicjatywy zgodnie z założeniami prof. M. Kielar-Turskiej zawartymi w książce "Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata".
Realizowane przez nas programy i projekty sprzyjają odkrywaniu i wykorzystywaniu naturalnego potencjału drzemiącego w każdym dziecku zgodnie z teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera (szczegóły w Wielointeligentnej edukacji dzieci w zakładce Publikacje).
Wychowanie i kształcenie skoncentrowane na danym dziecku, jego zdolnościach, predyspozycjach, zainteresowaniach sprawia, że patrzymy na swych podopiecznych zawsze pozytywnie przez pryzmat ich zdolności.
Stymulowanie indywidualnego rozwoju, dostosowanie działań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych i zainteresowań dzieci, uczenie polisensoryczne, zapewnienie zabawowego charakteru działań i pozytywne emocje towarzyszące to warunki efektywnej edukacji dzieci, którymi kierujemy się w naszej pracy.
Dyrektor, Rada Pedagogiczna i Personel Przedszkola nr 5 w Warszawie, ul.Okrąg 6B