PUCHATKI
Kontakt do nauczyciela oddziału:
P. Lidka- LidiaDabrowska@eduwarszawa.pl
P. Marta-
Oddział pracuje w godz. 07:00-17:00
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne: kwiecień
„Wiosenne powroty”
- wzbogacanie wiadomości na temat ptaków wracających na wiosnę do naszego kraju, utrwalanie koloru upierzenia wybranych gatunków ptaków oraz znaczenia piór w ich życiu
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata, rozumienie znaczenia ptaków dla środowiska
- organizacja przestrzeni do rozbudzania zainteresowań światem liczb - zabawy z liczbą/ cyfrą 7
- zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych
- wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie sprawności manualnej
„Poznajemy zawody.”
- poznanie wiadomości na temat nazw i czynności wykonywanych przez przedstawicieli różnych zawodów;
- nabywanie umiejętności identyfikowania przedmiotów z danym zawodem;
- organizacja przestrzeni do rozbudzania zainteresowań światem liter- zabawy z literą E/e;
- zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności;
- utrwalanie zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się podczas pieszych wycieczek;
- rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości;
- poznanie różnych technik plastycznych;
- stymulowanie rozwoju mowy - wypowiadanie się na podstawie osobistych doświadczeń dzieci;
- stwarzanie warunków do rozwijania zainteresowań i zdolności dzieci
„Dbamy o naszą planetę”
- rozwijanie świadomości ekologicznej, kształtowanie nawyków proekologicznych
- poznawanie zasad szanowania przyrody i zachęcanie do ich przestrzegania
- poznawanie znaczenia nowych słów: recykling
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,
- ćwiczenie pamięci, prezentowanie wyuczonego wiersza
- rozwijanie koordynacji ruchowej
- rozwijanie umiejętności manualnych i wyobraźni.
- kształtuje aktywność twórczą podczas wykonywania prac plastycznych
„Kubusiowi Przyjaciele Natury”
- uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie;
- kształtowanie poczucia troski i odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze;
- kształtowanie postawy ekologicznej;
- rozumienie konieczności codziennej aktywności ruchowej na świeżym powietrzu;
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie;
- doskonalenie zdolności grafomotorycznych;
- rozwijanie sprawności manualnej i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego;
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej i społecznej