SMERFY
Kontakt do nauczycieli oddziału:
P. Danusia- DBonewicz@eduwarszawa.pl
P. Wiesia- W.Olszewska@eduwarszawa.pl
Oddział pracuje w godz. 08:00-17:00
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne: kwiecień
„Warszawa-stolica Polski”- realizacja tematyki w ramach programu „Varsavianistyczna szkoła” we współpracy z TPW
- upowszechnianie wśród dzieci wiedzy o Warszawie – jej przeszłości i teraźniejszości
- promowanie aktywności twórczej dzieci w poznawaniu Warszawy
- integracja społeczności przedszkolnej wokół działań na rzecz Warszawy
- poznanie/przypomnienie baśniowego wątku powstania nazwy stolicy
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się w oparciu o wysłuchany utwór literacki
- doskonalenie orientacji na kartce papieru
- poznanie nowego narzędzia kreślarskiego- węgla rysunkowego
- poznanie zapisu graficznego głoski f -liter: F, f oraz sposobu ich kreślenia-ćwiczenia wzrokowe, słuchowe i grafomotoryczne na przykładzie poznanej litery/głoski
- wspieranie dzieci w podejmowaniu samodzielnych decyzji
„Po Warszawie pieszo i na kółkach”.
- rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu miejskiego
- poznawanie zasad korzystania z komunikacji miejskiej
- ustalanie zasad bezpiecznego zachowania się na przystankach i w pojazdach transportu miejskiego
- czytanie i rozumienie symboli na mapie Warszawy
- poszerzanie wiedzy na temat wybranych warszawskich ulic i dzielnic
- doskonalenie umiejętności wykonywania działań dodawania i odejmowania na konkretach i w pamięci
- kształtowanie pojęcia liczby 0, wprowadzenie cyfry 0.
- rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
- doskonalenie sprawności ruchowej, manualnej, grafomotorycznej
„ Skąd się biorą produkty ekologiczne?”- realizacja programu edukacyjnego we współpracy z PSSE m.st. Warszawa
- zwiększenie świadomości i wiedzy dzieci na temat rolnictwa ekologicznego
- poznanie znaku ekologicznego przyznawanego produktom ekologicznym
- rozpoznawanie produktów ekologicznych wśród innych
- poznanie i rozumienie pięter Piramidy Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży
- rozwijanie funkcji słuchowych: analiza i synteza sylabowa i fonemowa, analiza wyrazowa zdania
- poznanie dwucyfrowej liczby 10 i sposobu jej kreślenia- ćwiczenia motoryki małej i grafomotoryczne
- doskonalenie umiejętności wycinania nożyczkami po linii prostej i łamanej oraz bezpiecznego posługiwania się nimi
- rozwijanie kompetencji językowych
- propagowanie wśród dzieci zdrowego stylu życia
- kształtowanie nawyków higieniczno-żywieniowych
„Dbamy o naszą planetę”.
- rozumienie konieczności ochrony środowiska naturalnego
- poznawanie sposobów ochrony środowisk naturalnych: woda, gleba, powietrze, flora i fauna, wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności i troski o najbliższe środowisko
- kształtowanie postaw proekologicznych
- prezentacja zapisu graficznego głoski: h- litery: h, H
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
- doskonalenie percepcji, słuchowej, wzrokowej i ruchowej