SMERFY
Kontakt do nauczycieli oddziału:
P. Danusia- DBonewicz@eduwarszawa.pl
P. Lidka- LidiaDabrowska@eduwarszawa.pl
Oddział pracuje w godz. 07:00-17:00
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne: wrzesień
Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas.
- poznanie nowych kolegów i koleżanek w grupie
- aktywizowanie dzieci podczas zabaw integracyjnych poznanie, rozumienie i wdrażanie do przestrzegania zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie-opracowanie Kodeksu Smerfów
- omówienie i wdrażanie zasad bezpieczeństwa związanych z pobytem w przedszkolu: pomieszczenia przedszkola, przedszkolny plac zabaw
- rozwijanie sprawności manualnej i prawidłowego chwytu kredki, ołówka, pędzla
- rozwijanie orientacji w przestrzeni
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności reagowania na wspólnie ustalony sygnał dźwiękowy
- stwarzanie atmosfery życzliwości, tolerancji i akceptacji
- uczenie nawiązywania zgodnych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych
Bezpieczna droga do przedszkola z elementami programu ,,Droga z klasą”.
- wzbogacanie wiadomości z zasad ruchu drogowego
- promowanie bezpiecznych zachowań na drodze oraz wyczulenie na niebezpieczeństwa w ruchu drogowym
- poznanie wybranych znaków drogowych
- doskonalenie orientacji w zakresie własnego ciała – rozróżnianie prawej i lewej strony
- organizacja przestrzeni do rozbudzania zainteresowań światem liczb. Zabawy z liczbą/ cyfrą 1 – dzieci starsze i młodsze chętne
- rozwijanie wyobraźni plastycznej
- stwarzanie warunków do rozwijania inteligencji wielorakich.
Savoir-vivre przedszkolaka.
- kształtowanie zasad kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, np. podczas jedzenia posiłków, w relacjach z innymi dziećmi i dorosłymi
- wyrabianie nawyku stosowania form grzecznościowych na co dzień
- wzbogacanie słownictwa czynnego związanego z omawianym tematem - poznanie wyrażenia: „dobre maniery”, „bon ton”
- kształtowanie umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich
- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych
- rozwijanie intuicji geometrycznej- rozpoznawanie i nazywanie wybranych kształtów geometrycznych -adekwatnie do wieku dzieci
- ćwiczenia pamięci odtwórczej-nauka wierszy, rymowanek i piosenek
- stwarzanie okazji do rozbudzania zainteresowań światem liter-zapoznanie z głoską/literą A, a - ćwiczenia słuchowe, wzrokowe, manualne i grafomotoryczne (dzieci starsze i młodsze- chętne)
- rozwijanie umiejętności porządkowania miejsca pracy/zabawy po jej zakończeniu
- wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy w sali przedszkolnej i na placu zabaw
Czyścioch to ja!
- przypomnienie i utrwalenie prawidłowych nawyków i umiejętności z zakresu higieny rąk