Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

 7:00-8:40

Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Obserwacja dzieci-odkrywanie i wykorzystywanie naturalnego potencjału dzieci zgodnie z teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera. Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności. Dbanie o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo.

8:40-9:00

Udział dzieci w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

9:00

Śniadanie- kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.

9:20-10:50

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe i indywidualne. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu procesów poznawczych. Zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy z uwzględnieniem ich wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych. Wzbudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Doskonalenie umiejętności oraz rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci o różnym charakterze, np. plastycznym, ruchowym, muzycznym, itp.

10:50-12:30

Gry i zabawy na świeżym powietrzu. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Wykorzystywanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez odkrywanie i obserwowanie. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie przedszkolnym, poza terenem przedszkola. Przygotowania do obiadu.

12:30

Obiad- usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami. Zachęcanie do spożywania zdrowych i urozmaiconych posiłków, poznawania różnorodnych smaków.Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.

13:00-14:45

Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Stwarzanie sytuacji pozwalających na swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek (adekwatnie do potrzeb i wieku dzieci), pobyt na powietrzu.Przygotowanie do podwieczorku.

14:45

Podwieczorek-kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.

15:00-17:00

Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci oraz mających na celu odkrywanie, pobudzanie i wzmacnianie potencjału twórczego, drzemiącego w każdym dziecku oraz wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Praca indywidualna, w małych zespołach zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci.