Rozkład dnia
7:00-8:40
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Obserwacja dzieci-odkrywanie i wykorzystywanie naturalnego potencjału dzieci zgodnie z teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera. Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności. Dbanie o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo.
8:40-9:00
Udział dzieci w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9:00
Śniadanie- kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
9:20-10:50
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe i indywidualne. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu procesów poznawczych. Zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy z uwzględnieniem ich wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych. Wzbudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Doskonalenie umiejętności oraz rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci o różnym charakterze, np. plastycznym, ruchowym, muzycznym, itp.
10:50-12:30
Gry i zabawy na świeżym powietrzu. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Wykorzystywanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez odkrywanie i obserwowanie. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie przedszkolnym, poza terenem przedszkola. Przygotowania do obiadu.
12:30
Obiad- usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami. Zachęcanie do spożywania zdrowych i urozmaiconych posiłków, poznawania różnorodnych smaków.Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
13:00-14:45
Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Stwarzanie sytuacji pozwalających na swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek (adekwatnie do potrzeb i wieku dzieci), pobyt na powietrzu.Przygotowanie do podwieczorku.
14:45
Podwieczorek-kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
15:00-17:00
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci oraz mających na celu odkrywanie, pobudzanie i wzmacnianie potencjału twórczego, drzemiącego w każdym dziecku oraz wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Praca indywidualna, w małych zespołach zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci.